tiistai 4. toukokuuta 2010

Pioniunelmaa

Oh happy day:).Siinä se nyt on,kevään ensimmäinen pieni punainen pionin verso:).



Löysin sitten neljästä muustakin alkuja,kaikissa vain yksi rohkelikko,joka oli uskaltautunut maan pinnalle haistelemaan tuulia ja tunnustelemaan joko tästä voisi lähteä kasvamaan kohti kesää...

Myös ensimmäiset Ruby Giant-krookukset olivat saaneet vähän väriä





Ja Purple Sensation-jättilaukat lähteneet kasvuun niinikään.Tykkään erityisesti noista punertavista lehden-
kärjistä.Ja koko kasvi on mukavan napakka:)                                                                                        




Tätä ihmettelin hetkisen itsekin...Mikä kumma..?Oonko muka tämmösen istuttanut tähän paikkaan..?Sitten muistin.


Olen melko varma,että tämä on heidinkukka.Pieni ja siro vaaleanpunakukkainen perenna,löytyy myös valkoisena.  Viime kesän hankintoja,ekan kerran näin tämän alkuvaiheen,onpas kivan nukkainen ja pehmoinen.


Vanha Misu-muori,17 vee,nautti auringonlämmöstä...
                                                                                                                                    





    Veera tyytyi ihailemaan tuulista päivää ikkunan takaa.Itse olin varsinainen puutarhazombie...Eilen iski äkäinen vatsatauti,kuumekin kipusi illalla 39 asteeseen ja olo on edelleen hieman hutera...

Mun tekstinasettelu keljuilee jostain syystä niin,että meinaa järki lähteä!Joku asetus on pielessä,keksis vain miten sen korjaisin,kun ei tää tottele mun komentoja.Rivit hyppii mihin sattuu,joten jos näyttää oudolta,syy ei todellakaan ole minun,varsinaisen pilkunviilaajan,vaan tämän pahuksen rakkineen!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

4 kommenttia:

  1. Noita pieniä punaisia piikkejä myös minä olen pihallamme tarkkaillut. Hyvältä näyttää.

    VastaaPoista
  2. Tuo heidinkukka on minulle ihan vieras kasvi. Googlasin sen ja kukat näyttikin tosi herkän kauniilta. Ja lehdet sieviltä : )

    VastaaPoista
  3. Unelma,joka päivähän ne pitää kiertää tarkistamassa,ainakin minun;).Ihan kaikki ei oo vielä heränneet,mutta suunnilleen puolet.

    Sari,kuvan perusteella minäkin sen viime kesänä ostin.Särkän perennataimistolla on tosi hyvät valikoimat vähän harvinaisempiakin perennoja,sieltä sen löysin.

    Hanna,kiitos:)

    Jenni,tervetuloa uusi lukija ja aurinkoista kevättä:)

    VastaaPoista

Mukava kun pistäydyit.Pienikin viesti ilahduttaa aina:) Thank you for your visit, welcome back :)